Friday, June 15, 2012

ikhlas ke ??

Assalamualaikum readers :)

meh kumpul ramai2..aku datang lagi..pa kaba korang2 tu? aku doakan sihat hendaknya ok

 >.<
sekarang nie aku dh tak aktif sangat dengan dunia blog2 nie..kenapa? aku pun takde jawapan nk kasi..hilang semangat kot.iyela,suma segmen & giveaway contest yg aku join suma tak kena..suma sipi2 jer dgn nama aku..!! 



ini tidak adil,tidak adil bagi ku ~lalalala~ hahaha,,dengar la segala karoot aku tu..takde maknanya nk emo pasal tak menang segala segmen..aku acah jer,,hehehe..itukan rezeki.. :)


petang tadi aku mengalami kejadian yg amat aku sesali..bukan sikap aku,tapi sikap peniaga yg aku temui..


setiap khamis & jumaat,akan ada berlangsungnya Pasar Tani di kawasan kediaman aku..memang macam2 la da kt sana..petang tadi maksu aku pun ajak la g beli barang sikit2,mana tau nk beli ikan ke,sayur ke kn..? masuk jer kawasan pasar tani tu aku terus stop dekat gerai jual kuih-muih..& terus tunjuk kuih yg aku nk..aku cakap yg aku nk beli 4 ringgit..jadi pakcik tukang jual tu pun bungkuskan untuk aku..

masa dia tengah dok bungkus,aku naik heran..banyak gak aku beli erk sedangkan aku nk 4ringgit jer..masa nk bayar aku dh hulur not singgit 4 helai,,TIBA-TIBA pakcik tu kata 5 HINGGIT..aku pun tercengang,erk..?? aku tambah lagi not tu & terus blah..

maksu aku pun tanya bukan aku nk beli rm4 jer ke..? aku pun iya kn jer..RUPA-RUPANYA maksu aku pun kena sekali macam aku..haiii,,nk kuih rm3 pakcik tu beri rm4..

yg jd persoalan nya,,IKLHAS ke pakcik tu bekerja..? dh macam memaksa pulak.kalau iye pun strategi penjualan,rasanya tak baik cenggitu..hanya Allah saje yg tau kerana ikhlas itu rahsia Allah & takde siapa yg boleh menentunya..

tepuk dada tanya iman :)
 


1 comment:

Ayue Rejaluddin said...

Hye.....
Nak jemput join 1st Segmen saya.....
Hope sudilah join ye... =D

http://ayuejean.blogspot.com/2012/06/segmen-ayuejean-bapaku-idolaku.html