Monday, June 4, 2012

kembali bersama cerita..??

Assalamualaikum readers.. :)

Ya Allah..punya la berhabuk karpet aku nie..!!walawei,,mana vacuum..mana bulu ayam aku nie..!!hahahaha,,tu la jadinya bila lama dh tidak mengaktifkan diri dalam kancah blogging2 nie..weh,,ayat aku..hehehe..mesti korang2 yg singgah naik jemu baca entry aku yg lepas2..maaf ye..lately i quite busy la..huhuhu,,busy la saaaaaaaaangat..!! apa2 pun,harap korang2 baik2 hendaknya..

alhamdulillah..aku dh abis praktikal dh,weee..dapat cuti2 malaysia..destinasi?? di..RUMAHKU SYURGAKU jawabnya,,hehehe..report masih ditakuk yg lama..huhuhu,,mood bercuti masih mengatasi..doa2kan perangai rajin aku mai yer..

nie,,aku datang bukan dengan tangan kosong tau..aku datang bawa cerita..meh sini ramai2 bersila..opah nk ceciter nie,,hakhak..



haa...sabtu lepas kitaorg balik kampung..kampung Rebak nama diberi..ayah asal situ..atok & nenek dh takde lg dh..rumah atok pn lama dh kosong sebab dulu arwah atok tinggal dengan pak su..yg da saudara2 ayah je lg..kitaorang balik sebab da kenduri kawen..anak kazen ayah..erm,,kiranya anak buah ayah kitaorg la kn..?aku setakat nie belum da pengalaman g kenduri kawen kt kampung tu..yg menariknya majlis kt sana start jam 8pg..aku memang terkejut masa tu..8 pg beb..awal tu..kenduri biasa pn paling awal start 10pg..

jd ayah kitaorg siap pesan awal dh kena tolak lepas subuh..warghh!! awal gler..tp pg tu tak juga tolak lepas subuh,,hahaha..ayah acah2 je.alasan suruh kita adik beradik bangun awal..kitaorg gerak dr rumah dalam 7 pg..perjalanan lebih kurang sejam sengah kot sebab kitaorg sampai dalam 8.30..singgah kt rumah saudara kitaorg dulu sementara menanti pak su & yg lain2 datang..baru syok gerak ramai2..around 8.45 kitaorg mula berjalan menuju rumah pengantin..jalan kaki jer sebab dekat..tak sempat peluh nk keluar..

nie ha...part yg paling best..lepas salam dengan tuan rumah,da sorang mak cik nie..dia bagi gumpalan plastik yg di ikat dengan tali..aku amik jer n terus masuk kn benda tu dalam beg..memang tak amik kisah pn,,hehehe..lepas tu terus jer melangkah ke khemah..pa lagi,,makan la beb..!! 


memang hari ini dalam sejarah..aku telan nasi minyak seawal jam 9 pg..korang pernah..? aku ade,kau ade??hahaha..makan sikit jer sebab awal sangat pn..masa tu aku duduk dengan mak cik aku..tengah2 aku duduk merehatkan perut aku,mak cik aku yg dok sebelah mula berdiri & MULA MENGUMPUL LEBIHAN MAKANAN KE DALAM PLASTIK..aku pun..erk?? pa yg terjadi nie..bila pulak mak cik aku nie amik plastik kt dapur,,huuu?? ingat lg tak yg mula2 aku cita td da mak cik bg gumpalan plastik?haaaa,,tu la function plastik yg dia dok kasi kt tetamu..laaa,,memang tercengang aku masa tu..hahahaha,,pelik tp menarik..!! lepas tu aku memang gelak sakat la wei..hahaha,,ingat mak cik aku buang tabiat rupa2nya memang jd adat la kt sana bagi mengelak lebihan makanan yg melampau..dh dapat tapau kitaorg pn balik,,hehehe..sebab pengatin belum datang lg..umi aku dengan makcik2 aku suma dok pakat balik,jd aku pun ekot la balik..

memang pengalaman yg berbeza g kenduri kawen ari tu..bila dok ingat mesti aku senyum sorang,,hehehe

persoalan sekarang nie..bila pulak aku nk kawen..?? hahaha,,ok la..minta diri dulu..
adoiz >.<

1 comment:

miss kk said...

jom join!
http://sweetmisskk.blogspot.com/2012/06/mega-tech-giveaway-by-mizzsninie-cikmun.html

Hadiah :
* Sebuah MP3 Player
* Sebuah Phone Samsung
* Sebuah Kamera Lomo
* Button Badge K-pop
* Inner Neck
* 30 Bloglist Selama Sebulan
* 10 Banner